Sammanfattning av år 2009

Jag hade tänkt skriva lite om år 2009, hur det har varit för mig osv. Mitt största syfte med min blogg är att jag själv ska kunna kolla tillbaka på händelser i mitt liv. De som är intresserade får gärna läsa vad jag varit med om under året i detta inlägget. Såklart kommer jag inte ihåg allt, därför har jag tagit hjälp av mina bilder.

År 2009 började med en massa raketer hemma hos Julia med de närmsta vännerna. Under de första dagarna i januari var jag mycket med Julia, Vi åkte bland annat till Danmark med Anton och Jocke. Skolan började och jag har inte jättemycket minnen från början av året.

I Februari hade jag ett mycket härlligt sportlov med pulkaåkning efter häst och även middag hemma hos Emma.

I mars började vädert bli varmare och ljusare. Jag hade ett  riktigt bra firande av min födelsedag med släkten senare på kvällen kom också hela kompisgänget som hade varit hemma hos Julia, det gjorde mig riktigt glad. Klokan 00:00 sjöng alla för mig (hade kalaset dagen innan jag fyllde år) Anton dansade och sen sjöngs det på min kusins sing star.

April var en varm månad när man kunde börja göra saker ute lite senare på kvällarna. Var ute och åkte inlines med bara tjocktröja utan att frysa, var i stallet utan att det blev mörkt redan tidigt på eftermiddagarna. Den 18 April gjorde jag något jag egentligen inte vågade, jag sökte till idol, fast att jag inte kom vidare så var det ett stort steg för mig, att våga göra en sådan sak. Dagen i den 8 timmar långa idol-kön tillbringades med Sofie, Koff och Julia. Även mysiga grillkvällar hos Jocke och Fredrik hann vi med i April.

I maj stekte solen på ganska bra. När jag kollar igenom bilderna sedan Maj ser man att alla började se fräscha och solbrända ut. Den sista Maj tog jag och min kusin Louise det första doppet på barsebäcks strand.

I Juni fck jag en del nya vänner, jag började vara mycket med Julia och vissa från hennes klass. Slutade i SP1C klassen där Sofie Anna och Maria gick och vi hamnade i olika klasser. Sommarlovet började med en massa jobb och slit i 3 veckor. En del festande blev det också. 

Juli var en händelserik månad. Jag hann med mycket. Var uppe i Småland med Julia och hennes familj och arbetade. Jag startade också min blogg i Juli. Var med pappa och bror och mina kusiners familj i Göteborg och gick på Lisseberg. Jag hade också fest.

Den 9:onde Augusti åkte jag Mamma, Fredrik (mammas pojkvän) Marcus (bror) Karin och Johan (Fredriks barn) till Mallorca. Det var en sjukt bra vecka som jag aldrig kommer glömma. Riktigt härligt och lyckat blev det. Skolan började också. Och då var det dags att börja ny klass. Jag kände ingen speciellt bra, men gick med en del som hade gått med mig i 1an. Jag lärde känna Elin och Linnea bra som jag började vara med mycket i skolan. Jag Julia och Emma C hade kräftskiva hemma hos julia sen kom också några killar från deras klass, och vi hade "kräftkräng"

September var en festmånad med mycket fester och tjejmiddagar/middagar.

Oktober började lykligt men slutade sorligt tyckte jag då, nu har jag insett att det var bra att den slutade sorgligt då. Höstlovet började också i Oktober och då hann jag med en massa saker.

I November började vi renovera vårt kök hos pappa, så vi levde på färdigmat och snabbmat ett bra tag, inget illa enligt mig, kanske lite tjatigt i längden. Hela November pluggade jag typ sönder. Det var sjukt mycket i skolan. Var allmänt stressad och tjurig.

December var en mycket bra och mysig månad trots att plugget fortsatte enda fram till näst sista dagen innan jullovet. Trots allt plugg fanns det ändå saker som lättade upp det tråkiga. En mysig julafton firades hemma hos kusinerna på mammas sida.

Saker jag lärt mig under 2009: Att ta varje dag som den kommer, det hjälper inte att längta långt fram i tiden, klart man ska se fram emot saker men ändå tänka på att leva i nuet. Jag har också lärt mig att man inte ska planera så mycket i förtid, då blir man bara besviken, utan man får ta det som det kommer och låta allt flyta på naturligt. Att glädjas åt andra och att kämpa för det man vill uppnå.



Denna bilden får avsluta 2009 för den ger mig glädje.
Allmänt | |
#1 - - Kusin:

Fint skrivet!



Emma är schnee (: <3

Upp